TABAGÓN EN FESTAS (DÍAS 29, 30 E 31)

EN PROBAS

EN PROBAS

27 feb. 2014

¿QUE É O MAIO DE NOVÁS? CASE 50 ANOS DESPOIS VERASE NO ENTROIDO


Tras recibir varias preguntas dos nosos lectores, despois da publicación da nosa última entrada do blog con respecto a en que consistía a recuperación do "Maio de Novás", investigamos un pouquiño sobre esta celebración.

Quizais levántanse os maios en lembranza da diosa da mitoloxía romana "Maya", coincidindo coa inmimente chegada da primavera.

Con respecto ao Maio de Novás, e segundo afirmaba Eduardo Martínez González "O Paxoro" no seu boletín nº 55 de La Voz de mi Conciencia (decembro, 1994): "O Domingo Gordo, que no es otro que el anterior al de Carnaval... empezaba esa, digamos "onírica" catarsis colectiva anual alrededor del símbolo fálico que O MAYO representó".

E segue dicindo "Catarsis regenerativa social que, aquí en Novás, no "giraba" solo alrededor de la Primavera floreciente sino que, cogiendo a la CREACIÓN  por sus "partes", en un lúcido y sincero considerar el sano vivir sexualmente, lo celebraban simbólicamente a partir del DOMINGO GORDO y tras el acto de "penetrar" a la madre Tierra con el erecto MAYO engendrador".

Igualmente afirma que "la fiesta de O Mayo no era una ceremonia iniciática, sin embargo el folklore que de él nos llegó duró hasta los pasados años sesenta, totalmente ajeno a ese su significado primigénico".

"O Paxoro" relata que "no existió ni existe irreverencia alguna ante algo o alguien por parte de las gentes de Novás cuando de esta forma tan natural celebran lo natural, sino que se limitaban -nos limitamos- a obedecer ciegamente a Dios".



Fai pois case 20 anos que Eduardo Martínez González reclamaba que "recupere mi pueblo esta olvidada fiesta de O Domingo Gordo y la celebre como antaño".

En que consistía "O Maio" segundo "O Paxoro": "Pues el MAYO era un enorme tronco de pino desramado y limpio de corteza, al que manos amorosas lo ungían y adornaban con flores y frutas sobre un manto de ramas de "buxo" (boj), "manto" que al tronco rodeaba, sujeto él con lazos de mimbre. Una vez limpio y adornado este enorme tronco de pino, lo izaban y hacían que vigoroso penetrase en la Tierra, donde quedaba erecto y majestuoso tal cual era propio de su razón de ser".

Este domingo 2 de marzo a partir das 16:30 horas, volveremos, pois, a disfrutar en Novás da Subida do Maio.



0 comentarios:

Publicar un comentario